Julafton på familjen Sjöbloms vis :)

På Dopparedan köpte jag & min älskling dom sista julklapparna, åt god lunch med söta Alma & hennes syster Irma och på kvällen slog vi in de sista julklapparna och spelade på Bingolottos uppesittarkväll! Det var tredje året i rad nu, så det börjar bli tradition ;)
På Julaftons morgon äter vi julfrukost som består av risgrynsgröt, gott bröd och massa goda pålägg :) Paketetet i mitten får den som får mandeln som ligger någonstans i gröten. Syster K fick den i år!
Efter frukosten drack jag och mami kaffe och tittade på TV som direktsände från Åbo i Finland. Sedan första världskriget har de varje julafton utropat julfriden i Finland, för att människor helt enkelt ska sluta kriga på julafton.
Jag och min fästman firade nu femte julen ihop :)
Fina pappa och syster K klär båda fint i grönt! :)
10 min innan kl 15.00 kom morbror Hannu (tyvärr utan sin fru eftersom hon jobbade), kusin Ida och kusin Maria med hennes fästman Kimmo och deras två underbara barn Molly och Ozzy :)
De kom lagom till Kalle Anka :D Inte för att man tittar hela tiden, men vi måste ha den i bakgrunden iaf ;)
Under Kalle Anka har familjen Sutinen som tradition att fika, så då gjorde vi det :)
Under julhelgen brukar pappa alltid ha ett fat fyllt med massa godis, bara goda pappersgodis såklart ;) I år blev det sisådär 3-4 kg godis.. men förhoppningsvis är det godis kvar hemma fortfarande..
Omer försöker lära Ozzy V-tecknet :P
Underbart söta kusinbarnet Molly och syster H :) ¨
Vid 18.30-tiden var det äntligen dags för julbord med både svenska och finska delikatesser ;)
Kimmo & Maria hade tagitmed lite roliga spel som vi spelade efter maten :)
Lite senare på kvällen blev det lite mer fika!
Kusin Maria & hennes Molly !
Familjens fina julgran :)
Efter lite mer spel m.m. så åkte släkten hem :) och runt 23.30 började vi öppna paket och var färdiga runt 01.30! Omer fick vara "tomten" i år igen ;) Så det var våran jul ! Hoppas ni hade en lika trevlig jul som vi :)

Kommentarer
Postat av: emsut.



Fin-fint :D

2011-12-29 @ 13:54:25
URL: http://emsut.blogg.se/

♥ KOMMENTERA GÄRNA HÄR:

DITT NAMN:
Kom ihåg mig?

DIN MEJL:(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

ROS & RIS TILL MEJ:

Trackback
RSS 2.0