weekend in suomi part 1

Iilta :) Terveisiä täälltä suomesta! :D Jag kom fram till Finland sent i förrgår kväll :) hela dagen igår umgicks jag själv med farmor och hennes katt Eetu :) vi var hemma och tjöta hela dagen, jag tog dock en promenad till närmaste mataffär och handla frukost till familjen som kom igår kväll. passade på att njuta då av en glass i den fina innergården här utanför farmor. jag har ju lite lillsemester nu! och njuter av varenda liten sekund! hihi. Igår tittade också farmor och jag på semifinalen av tangomarkkinat, som är en musiktävling i tango, där antingen en tangokung eller tangodrottning kröns. är väldigt kännt i finland :P förutom att prata så kändes det som att vi käka hela tiden haha. Igår kväll kom som sagt mamma, pappa, hanna och jenny hit :) och idag har vi solat och badat på ett badställe här i Hyvinkää. Där vi fika med berliinimunki och hartwall jaffa :) det har varit 30 grader här idag och jag har blivit röd som en kräfta! haha. sen har vi varit och shoppat nu på kvällen. Köpte aftersun (välbehövligt), ett rosa gulligt nattlinne, linne och ett yveslaurent läppstift. kom hem för en timma sen och har ätit karelska piroger och nu äter jag finsk vaniljglass! :D Klockan är 21:25 här i finland nu och det är fortfarande 23 grader varmt, helt underbart! nu ska jag gå och va lite social ;) Puss på er !
Glass ;)
Farmor och jag kollade semifinalen i tangomarkkinat :)
Jenny, Hanna & Jag i Sveitsin Uimala :)
Snygga brudar ;)
Köpte ett fint rosa yves laurent läppstift idag, me like!
Världens sötaste Eetu!

Kommentarer
Postat av: katja

låter som att du haft det hur bra som helst! Nice att du lagt upp bilder också :)

2011-07-10 @ 16:30:58

♥ KOMMENTERA GÄRNA HÄR:

DITT NAMN:
Kom ihåg mig?

DIN MEJL:(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

ROS & RIS TILL MEJ:

Trackback
RSS 2.0