psyksyrra?

Helluu allihopa :) igår började min praktik på psyket, men har hittils haft mest föreläsning på sjukhuset, går nämligen på en UVA (utbildningsvårdsavdelning) och innebär att jag har både teori och praktik på sjukhuset, integrerat om vart annat. vissa i klassen har nämligen teori i skolan först några veckor och sen några veckor ute i praktiken. Men psykiska sjukdomar är nog det mest intressanta området hittils i utbildningen..får se hur jag trivs med praktiken och så..men jag funderar om psyksyrra kanske vore nåt för mej? :) hehe. vi får se vi får se :) Har iaf gått igenom olika personlighetsstörningar idag och lärde mig idag att:

10% av sveriges befolkning har någon form av personlighetsstörning!

Det är sant! sedan har folk väldigt olika grader av det och alla har inte en sjuklig form.. men ändå lite sjukt låter det :p


Kommentarer
Postat av: emsut.



Jag tror att alla människor har vissa delar, saker dom gör och egenskaper som kan, om man överdriver dom, läsas in i en personlighetsstörning.



Psykiatri är mitt favoritämne du :)

2010-09-07 @ 20:28:14
URL: http://emsut.blogg.se/

♥ KOMMENTERA GÄRNA HÄR:

DITT NAMN:
Kom ihåg mig?

DIN MEJL:(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

ROS & RIS TILL MEJ:

Trackback
RSS 2.0