Ylpee Suomalainen :)

Finlands självständighetsdag idag, grattis! Har precis kommit hem från Finsk Nostalgiafton i Åhaga. Det var mycket trevligt måste jag säga! Är stolt över hur Finland kämpat till att bli eget land och det är värt att fira! Det finns så många bra saker med Finland och jag måste säga att jag kände mig väldigt patriotisk när man var där bland hundratals andra finnar och det bara pratades finska, bjöd på finsk mat och man fick se en stor finsk artist live! Det var en superbra kväll i blåvitt tecken :)

On our way...
Det bjöds på glögg innan programmet började :)
Våran familj satt på nummer 12, ansåg att detta var viktigt för er att veta!
Musikunderhållning, tal, finska dikter, skämt m.m. fick vi uppleva före maten.
Sedan var det finskt julbord LYX variant med massa delikatesser, detta ser dock inte så aptitligt ut kanske :P
Efter all mat och efterrätt var det självklart kaffe på det ;)
Systeryster och mami!
Sedan kom det som alla väntat på; Katri Helena! Fin avslutning på en mycket trevlig kväll!

Kommentarer

♥ KOMMENTERA GÄRNA HÄR:

DITT NAMN:
Kom ihåg mig?

DIN MEJL:(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

ROS & RIS TILL MEJ:

Trackback
RSS 2.0