utbytesstudent i vår ?




Min kära vän Emelie och jag ska åka som utbytesstudenter i vår :) skulle blivit NordIrland, men sen bangade nordirland ur bara för att de inte hade praktikplatser till 2 studenter (vi). högskolan i borås blev inte särskilt glada för att de bröt sitt avtal med dom menmen.. vi har chans att åka till indonesien också, men dit vill vi inte åka :P skulle vara spännande, men kommer nog inte lära mig så mycket om ssk-utbildningen där..så nu finns dessa alternativ kvar att åka till:

- Finland.
- Danmark.
- Norge.
- Färörarna.
- Grönland.
- Island.

alltså kan ni fatta hur högt upp på jordklotet Grönland ligger!! så långt upp man kan komma :O skulle faktist va rätt coolt att åka dit och göra praktik. men mamma ba: "NEEEJ heidi! åk inte dit där finns isbjörnar och det är jätte kallt!" haha så rolig hon är ;P Vilket land tkr ni att jag ska välja som förstahandsval? :D

Kommentarer
Postat av: Suffering Is A Not Choice

Hej Heidi!! Jag följer din blogg då min tid tillåter detta!! Brukar inte komenter på saker du skriver! Men nu så ska jag göra det :) Jag har jobbat själv innom vården och jobbar mycket med människor nu med! Vad jag försöker komma fram till är att om du som Sjuksyrra ska bli utbytesstudent så ska du välja ett land där det finns fattigdom där man inte kan få läkarvård så lätt!! Tänk på att om du åker till ng av de skandinaviska länderna så vet du att de har rn väldigt bra sjuhus system så skilnaden blir inte så stor om du åker till Danmark Norge eller Finland!! Jag menar hur ofta har inte du åkt till Finland :P Sedan har vi Grönland & Färöarna, De har inte mer är 120000 Invånare tillsammans Och kan du tänka dig grönland är stort och färöarna är ganska små!!! Snälla tänk IGENOM detta med var du och din kommpis skall åka!!! Vad jag starkt rekomenderar är att ni åker till INDONESIEN (Tänk på de människor ni kan hjälpa de lilla stunden ni är där) Hjälp de som har det dåligt ställt inte de som har en utav världens bästa sjukvård... Du väljer själv du kanske bara läser igenom detta och tänker Skiter väll i vad du tycker !!Eller så kan du välja ng som är inte bara viktigt för din framtid eller ng som världen vänder ryggen på !! Media vänder sin rygg för alla de länder som inte har det bra (MONEY TALKS IN THIS MATHER)!! Tänk igenom detta flrtal gånger att vilket vill du stå i ett sjukhus T.ex. Norge och veta att allt ät bra här eller åka till ett land där sjukvården inte är det bästa !! RÄDDA EN MÄNNISKA SÅ KOMMER DU ATT FÅ TIOFALLDIGT TILBAX!!///Mvh

2010-09-29 @ 07:47:21
Postat av: emsut.



Ta någonstans där du aldrig ha varit!

Grönland? Varför inte! :)

2010-09-29 @ 09:21:28
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: Pappa

Grönland ska du ÅKA!!!!!

2010-09-29 @ 18:04:25
Postat av: Farmor

Grönland

2010-09-29 @ 20:29:30
Postat av: Maral

Indonesien! Dit hade jag åkt iaf;)

2010-09-30 @ 14:09:47

♥ KOMMENTERA GÄRNA HÄR:

DITT NAMN:
Kom ihåg mig?

DIN MEJL:(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

ROS & RIS TILL MEJ:

Trackback
RSS 2.0