inget godis här inte




















Känner mej nöjd. Idag har jag inte ätit något onyttigt & har inte småätit. Åt havregrynsgröt till frukost, ett äpple till 10kaffet,  svinnyttig lins soppa till lunch som mami gjort & nu till mellanmål drack jag ett glas Brämhults blåbär-hallon SMOOTHIE. Den är verkligen att rekommendera. Den består endast av frukter & bär, därmed inga andra tillsatser. Så den är både nyttig och god. Ett mellanmål som man helt enkelt kan dricka med gott samvete :)

Idag pratade läraren om att både kolhydrater & protein omvandlas till fett i kroppen & att fett kan lagras på många olika ställen. Då kanske ni tänker nu att man inte ska äta några kolhydrater eller proteiner om man vill gå ner i vikt. Men det tror inte jag på. och en måltid blir ju även mkt godare med ris, pasta eller potatis till. Men BEHÖVER alla grejer i tallriksmodellen. Jag tror inte på några dieter.. bättre & äta onyttigheter med måtta & sen motionera ibland :) Fast jag säger inte att jag följer detta.. men det är det man BORDE göra hehe.

Kommentarer

♥ KOMMENTERA GÄRNA HÄR:

DITT NAMN:
Kom ihåg mig?

DIN MEJL:(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

ROS & RIS TILL MEJ:

Trackback
RSS 2.0